در بازار ایران انواع اقسام از برند های لنت ترمز وجود دارد که بعضی ها مرغوب و بعضی ها بی کیفیت هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی و نقد هر کدام از برند های لنت ترمز خودرو های چینی بپردازیم که شما را در خرید بهترین برند لنت ترمز راهنمایی کنیم با نایکو پارت همراه باشید.

ترمز خودرو شما به طور قطع یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم ایمنی خودرویتان است و لنت ترمز نیز به عنوان مهم‌ترین جزء از سیستم ترمز خودرو شما محسوب می‌شود. همواره باید مراقب وضعیت لنت ترمز خودرو های چینی باشید و در صورت نیاز، از لنت ترمز با کیفیت استفاده کنید.

لنت ترمز معمولاً پس از گذشت مدتی از استفاده، ساییده می‌شود و نیاز به تعویض دارد. اما همه لنت‌های ترمز، عمر یکسانی ندارند. مدت زمان عمر لنت ترمز به نوع لنت و کیفیت برندی که انتخاب می‌کنید وابسته است. بنابراین، بهتر است در هنگام تعویض لنت ترمز، از محصولات باکیفیت استفاده نمایید.

علاوه بر طول عمر لنت ترمز، نکات دیگری همچون بررسی سایش دیسک چرخ، استفاده از مواد غیر ضروری، جلوگیری از ایجاد صدا و همچنین ترمزگیری بهتر در هنگام انتخاب لنت ترمز باید مدنظر قرار گیرد. این ترکیب از عوامل به شما کمک می‌کند تا ترمز‌های عالی و کارآمدی داشته باشید و در نهایت، ایمنی خودرویتان را حفظ کنید.

لنت ترمز کیو (Hi-Q)

لنت‌های ترمز کیو، محصولی از کشور کره جنوبی و تولید شده در شرکت سانگ‌سین (SangSin) هستند. این شرکت در سال ۱۹۹۱ به تولید لنت ترمز انواع خودرو و لنت ترمز خودروهای چینی پرداخت. در آغاز فعالیت‌ها، شرکت SangSin متمرکز بر تولید لنت ترمز خودروهای سنگین بود، اما بعدها به تولید لنت ترمز خودروهای سبک و نیمه‌سنگین نیز گسترش یافت.

برای بهتر درک کاربردهای لنت ترمز کیو، مقایسه‌ای بین لنت ترمز سرامیکی و نیمه‌فلزی ضروری است. تفاوت‌ها بین این دو نوع لنت، بیشتر به مواد مورد استفاده در تولید هر یک ارتباط دارد.

لنت ترمز کیو (Hi-Q)

هنگام انتخاب لنت ترمز سرامیکی یا نیمه‌فلزی برای خودرو، کاربردهای خاصی وجود دارد که در آن لنت‌های سرامیکی و نیمه‌فلزی هر دو مزایای منحصر به فردی را ارائه می‌دهند.

بیشتر رانندگان برای رانندگی در جاده یا برای یدک‌کشی، لنت ترمز نیمه‌فلزی را ترجیح می‌دهند، زیرا قدرت ترمز بیشتری را در محدوده وسیع‌تری ارائه می‌کند. ممکن است لنت ترمز نیمه‌فلزی سر و صدای بیشتری نسبت به لنت ترمز سرامیکی داشته باشد و قیمت آنها معمولاً بین محدوده قیمت لنت ترمز سرامیکی و ارگانیک قرار بگیرد.

لنت ترمزهای سرامیکی در عین کم‌صدا بودن، می‌توانند دمای بسیار بالایی را با بازیابی سریع تحمل کنند و به دیسک‌ها آسیب کمتری وارد کنند. همچنین، در هنگام سایش، لنت‌های سرامیکی گرد و غبار کمتری نسبت به لنت‌های نیمه‌فلزی ایجاد می‌کنند و تراش کمتری روی چرخ‌های خودرو باقی می‌گذارند.

لنت‌های ترمز سرامیکی معمولاً بیشتر از لنت‌های نیمه‌فلزی عمر می‌کنند و در طی مصرف بهترین کنترل صدا، سایش کمتر و آسیب کمتری را برای دیسک‌ها به‌وجود می‌آورند بدون اینکه عملکرد ترمز را به خطر بیاندازند.

برای خرید لنت جلو چانگان CS35 کلیک کنید لنت جلو چانگان CS35

لنت ترمز ام بی کوریا (MB Korea)

لنت ترمز ام بی کوریا محصولی از کمپانی موبیس Mobis ساخته شده در کشور کره جنوبی است. این شرکت یکی از تامین کنندگان قطعات اصلی هیوندا و کیا است و محصولات ترمز آن بسیار شناخته‌شده است.

اولین بار این شرکت در ۱۹۹۸ شروع به تولید لنت ترمز کرد و در فاصله کوتاهی توانست حجم زیادی از بازار جهان را به خود اختصاص دهد. امروز شرکت موبیس برای انواع خودروهای سبک و سنگین لنت ترمز تولید می‌کند.

لنت ترمز ام بی کوریا (MB Korea)

لنت ترمز نیمه فلزی ام بی کوریا

در این لنت‌ها از برترین فرمولاسیون تولید لنت ترمز خودرو های چینی استفاده می‌شود. لنت ترمز ام‌بی‌کوریا مدل نیمه‌فلزی گیرایی و دوام بسیار خوبی داشته و از تحمل دمایی بالایی برخوردار است. به‌ همین دلیل یکی از بهترین برندهای لنت ترمز نیمه‌فلزی در بازار محسوب می‌شود.

لنت ترمز سرامیکی ام بی کوریا

این لنت‌ها از جدیدترین فناوری تولید لنت ترمز سرامیکی بهره می‌برند. در ساخت لنت ترمز ام‌بی‌کوریا سرامیکی، به جای مواد فلزی از مواد سرامیکی استفاده می‌شود که باعث می‌شود هیچگونه آسیبی به دیسک ترمز خودرو وارد نشده و سازگاری بهتری با آن داشته باشد. به دلیل فرمولاسیون متفاوت لنت ترمز سرامیکی با سایر انواع لنت ترمز، قیمت لنت ترمز ام بی کوریا سرامیکی کمی بالاتر از قیمت لنت ترمز ام‌بی‌کوریا نیمه‌فلزی است.

برای خرید لنت جلو چانگان ایدو EADO کلیک کنید لنت جلو چانگان ایدو EADO

لنت ترمز اسیمکو (ASIMCO)

خودرو لوازم و قطعات آسیمکو، سال‌ها پس از فعالیت در تولید و ساخت، در نهایت از تولید محصولات با کیفیت بالا، شناخته شد. این شرکت قطعه ساز تولیدات خودش را، لنت ترمز خودرو‌های چینی، کفشک ترمز، پمپ سوخت، روتور دیسک و کمک فنر شامل می‌شود که هم‌اکنون در بیش از ۶۵ کشور در جهان به فروش می‌رسند.

کیفیت محصولات آسیمکو با گذشت سال‌ها فعالیت همواره بهبود یافته است که این موضوع سبب شده است که این تولید کننده سهم بزرگی از بازار هدف را به خود اختصاص دهد و در کشورهای مختلف فروش خوبی داشته باشد.

ویژگی ها لنت ترمز اسیمکو 

نظر می‌رسد که بالا طول عمر از خریداران ویژگی‌های مورد انتظاری است که خوشبختانه لنت‌های آسیمکو این ویژگی را دارند. یک لنت کیفیت‌مند، این ویژگی‌ها را شامل می‌شود: عدم تولید نویز یا کاهش صدای تولیدی هنگام ترمز، عدم ایجاد گرد و غبار و مقاومت در برابر زنگ زدگی. لنت‌های آسیمکو با دقت بسیاری ساخته شده‌اند تا هنگام نصب و قرارگیری هیچ مشکلی برای شما ایجاد نکنند.

لنت ترمز اسیمکو (ASIMCO)

این لنت‌ها حتی در دمای بالا نیز عملکرد برتری دارند و باعث کاهش سرعت ماشین می‌شوند. جهت اطمینان از داشتن استانداردهای لازم، تمامی لنت‌های این برند مورد آزمایش‌های متعددی قرار می‌گیرند. از این رو، سرعت توقف در این لنت‌ها بسیار بالا است و با فشار دادن پدال ترمز، ماشین با سرعت کمتری از حرکت خود متوقف می‌شود.

یکی از نقاط ضعف این لنت‌های ترمز، در شرایطی که دیسک ترمز خودرو خراب باشد، ممکن است خورندگی را افزایش دهند.

لنت ترمز ام اچ کو (MHCO)

در بازار قطعه سازی، شرکت‌های تولید کننده بسیاری هستند که انواع لوازم یدکی خودروهای مختلف را تولید و عرضه می‌نمایند. اما در میان آنها تعدادی از شرکت‌ها به طور تخصصی به تهیه قطعه خاصی مشغولند و در حرفه خود نیز بسیار موفق عمل کرده‌اند.

شرکت تولید کننده ام اچ کو یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم یدکی است که انواع لنت ترمز خودرو های چینی مختلف را تولید می‌کند. این شرکت در کشور چین مستقر بوده و محصولات درجه یک خود را به سراسر دنیا عرضه می‌نماید.

برای خرید لنت عقب کفشکی چانگان CS35 کلیک کنید لنت عقب کفشکی چانگان CS35

ویژگی‌ لنت ترمز ام اچ کو (MHCO)

لنت ترمز ام اچ کو به منظور تامین حداکثر امنیت، کاملاً مطابق با سیستم ترمزگیری خودرو است. پلیت فولادی موجود در لنت ترمز MHCO با پودر پلیمری تقویت شده تا از زنگ زدگی جلوگیری کند و در دماهای بالا نیز مقاومت الکترواستاتیکی را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *