امروزه، در همه چراغ‌های خودروها که نصب می‌شوند، اقدام به ایجاد سوراخ‌های کوچک به منظور تهویه نموده‌اند. این سوراخ‌ها باعث ایجاد جریان هوای تازه در داخل چراغ خودرو می‌شوند. با نایکو پارت برای بررسی نحوه جلوگیری بخار کردن چراغ حودرو همراه باشید.

در صورتی که این تهویه فراهم نشود، امکان از بین رفتن چگالش اطلاعات درون چراغ به شدت کاهش پیدا می‌کند. با این حال، این سوراخ‌ها به دلیل وجود آن‌ها ممکن است باعث بخار کردن چراغ خودرو نیز گردند.

راه‌های جلوگیری از بخار گرفتن چراغ خودرو

در هنگام حضور در فصول سرد و مناطق با شرایط آب و هوایی خاص، توصیه می‌شود با رانندگی در شرایط نور کم، از چراغ رانندگی بهره مند شوید. اطمینان حاصل کنید که چراغ و واشر آن در وضعیت سالم قرار دارند.

در صورت نیاز به تعویض، از لوازم یدکی و قطعات اصلی استفاده کنید. همچنین، سوراخ‌های موجود بر روی چراغ که برای گردش هوا و جلوگیری از بخار کردن چراغ خودرو مسئول هستند، به طور دائمی را مورد بازبینی قرار دهید تا از مسدودیت آن‌ها جلوگیری کنید.

جلوگیری از بخار کردن چراغ خودرو

دلایل بخار کردن چراغ خودرو

بخار کردن چراغ های جلو یا عقب از مواردی هستند که باعث کاهش نوردهی خودرو در شب می شود البته قطعات اصلی و اورجینال خودرو نیز در این بخار کردن چراغ موثرند، ما در سایت تخصصی لوازم یدکی چانگان و برلیانس انواع مختلف چراغ جلو چانگان CS35 و برلیانس و پاریو را به فروش می رسانیم. از دلایل مرتبط با بخار کردن چراغ خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علت اول: مسدودی در دریچه چراغ جلو

یکی از علل احتمالی این مشکل، مسدودی در دریچه چراغ جلوی خودرو است. حینی که دریچه مسدود می‌شود، رطوبت به واسطه گرمای تولید شده توسط لامپ هالوژن، تراکم هوایی افزایش می‌یابد. این افزایش تراکم هوا، به دلیل مسدودیت در خروج هوا، باعث ایجاد رطوبت داخل چراغ می‌شود.

علت دوم: خرابی در مهر و موم چراغ جلو

یک دلیل دیگر برای این مشکل، خرابی در مهر و موم چراغ جلو است. در این حالت، لازم است آب بندی و مهرموم را مجدداً تعمیر یا چراغ جلو را تعویض کنید.

علت سوم: آسیب به چراغ جلو

در نهایت، ممکن است چراغ جلو دچار ترک خوردگی یا آسیب شده باشد. اگر این اتفاق افتاده باشد، گزینه‌های تعمیر یا تعویض چراغ جلو مورد نیاز خواهد بود.

چگونه بخار چراغ خودرو را از بین ببریم؟

در روش ابتدایی و ساده‌ترین، توصیه می‌شود که برای مدتی خودرو و چراغ‌های آن را روشن نگه دارید، تا اثر گرمای تولید شده توسط لامپ‌ها، بخار درون قاب چراغ‌ها را از بین ببرد.

در رویکرد بعدی، می‌توان از سشوار برای خشک کردن آب و بخار جمع شده داخل قاب چراغ ماشین استفاده کرد. اما در اینجا چند نکته را در نظر بگیرید:

  1. برای جدا کردن طلق چراغ با دقت، از آچارهای مناسب استفاده کنید تا از شکستگی یا لب‌پر شدن آن جلوگیری کنید.
  2. دمای سشوار نیز حائز اهمیت است. هیچ‌گاه از باد داغ استفاده نکنید؛ زیرا این اقدام می‌تواند به آسیب رساندن به اتصالات و سیم‌کشی‌های داخل چراغ منجر شود و حتی خطر آتش‌سوزی را افزایش دهد.

در صورت مطمئنی از آب‌بندی ناکافی کناره‌های طلق چراغ‌ها، ابتدا طلق را با یک مدل اورجینال جایگزین کنید. سپس از چسب‌های آب‌بندی مخصوص استفاده کرده و کناره‌های طلق‌ها را به طور محکم در برابر ورود آب عایق نمایید.

چگونه بخار چراغ خودرو را از بین ببریم؟

مقایسه چراغ خودرو بخار کرده با شفاف

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، یکی از اثرات مضر بخار کردن چراغ خودرو، کاهش کیفیت نور می‌باشد. در تصویر زیر، نتایج آزمایشی که انجام شده، میزان سطح کیفیت نور در حالت عادی را به شما نشان می‌دهد.

در صورت بخار کردن چراغ خودرو، کیفیت نور به شدت کاهش می‌یابد و سطح کیفیت چراغ‌ها از حالت عادی به دور می‌شود. این مسأله به گونه‌ای است که هرچه مقدار بخار بیشتر باشد، کیفیت نور کاهش پیدا خواهد کرد.

علت بخار داخل چراغ

این اتفاقات که بیشتر در روزهای خاصی از فصل‌های تابستان و زمستان رخ می‌دهد، می‌تواند زیبایی و جلوه خاص خودرو را کاهش دهد. با این حال، روش‌هایی برای جلوگیری از بخار کردن چراغ خودرو وجود دارد. چراغ ماشین شما احتمالاً دارای یک روزنه ورود آب است که ممکن است از نقاط اتصال بلوری چراغ به بدنه آن باشد یا از نقاط ورود سیم‌های اتصال به داخل چراغ.

در زمستان، اختلاف دمای داخل و خارج محفظه چراغ باعث تشکیل بخار می‌شود. برای جلوگیری از بخار کردن چراغ خودرو، می‌توانید از دریچه‌ها و سیستم‌های مبادله حرارتی در برخی از خودروهای جدید استفاده کنید.

این دریچه‌ها برای کاهش دمای داخل چراغ طراحی شده‌اند. با این حال، در برخی از مواقع، آب و بخار هنگام استفاده از کارواش‌های غیراصولی ممکن است به داخل چراغ نفوذ کرده و مشکلاتی ایجاد کند.

علت بخار داخل چراغ

مراحل تمیز کردن داخل چراغ خودرو :

در ابتدا، با استفاده از یک مایع ظرفشویی، چراغ‌ها، طلق و فریم را به دقت بشویید. سپس با چسب نواری، طلق را دورتا دور کاور کنید تا از وارد شدن هر گونه آسیب به رنگ ماشین جلوگیری شود. با استفاده از سمباده نرم و اسفنج، رنگ را بلند کرده و به تمیز کردن محل کار بپردازید. برای این کار، با سمباده نرم، لایه‌ای کدر را از سطح چراغ بردارید.

سپس، محل کار خود را با دستمال نرم و یک حوله تمیز کنید تا اطمینان حاصل شود که تمامی ناحیه‌ها یکدست تمیز و بدون لکه باقی مانده باشند. چراغ را مجدداً با صابون مایع یا مایع ظرفشویی بشویید.

برای حفاظت از سطح چراغ، از واکس بدنه خودرو استفاده کنید و با یک پارچه تمیز، سطح چراغ خودرو را پاک کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. در مرحله آخر، با استفاده از خمیر دندان یا پولیش خودرو، چراغ‌های خودرو را به گونه‌ای براق کنید که مانع از بخار کردن چراغ خودرو بشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *